Witaminy na wypadanie włosów, zakola i łysienie

Jeśli włosy wypadają ci w nadmiarze, masz zakola czy łysienie plackowate zastanów się czy przypadkiem nie dzieje się tak z powodu niedoboru witamin.

Współcześnie nie grozi nam co prawda typowe niedożywienie tj. głód czy niedojadanie, ale spożywane przez nas pokarmy do najzdrowszych nie należą i raczej nie dziwi fakt, iż coraz częściej zapadamy na różnego rodzaju choroby i cierpimy na dolegliwości powodowane przez awitaminozy. Awitaminozy, które odbijają się niekorzystnie na zdrowiu i nie mniej niekorzystnie na wyglądzie.

Tymczasem ludzkie włosy bardzo potrzebują witamin, gdy ich zabraknie, przestają rosnąć, tworzą się zakola przy skroniach wypadają, tracą blask, elastyczność i właściwą im naturalną ochronę. Jakich witamin nie może włosom zabraknąć, by czupryna zachowała swoją objętość i zdrowy wygląd?

Witaminy niezbędne włosom

włosyLudzkie włosy szczególnie lubią witaminy z grupy B oraz witaminy A i E. Jeśli chodzi o te pierwsze w diecie (lub suplementach) na pewno nie powinno zabraknąć witamin B2, B5 i B6.

Oprócz tego, że są one odpowiedzialne za wzrost włosów, bardzo intensywnie wpływają też na pracę gruczołów łojowych. Ich niedobór jest jedną z częstszych przyczyn łojotoku (zjawiska, wskutek którego włosy przetłuszczają się szybciej niż zazwyczaj) oraz łupieżu (bakterie powodujące łupież uwielbiają nadmiar sebum).

Jeśli chodzi o witaminę E, jest ona o tyle istotna, że to autentyczna witamina młodości i witalności, bardzo silny antyoksydant i biostymulator wielu procesów zachodzących w organizmie.

Wymienione wyżej witaminy możesz dostarczyć sobie w pożywieniu lub w postaci suplementów. I jedno i drugie rozwiązanie jest dobre, aczkolwiek pamiętaj, że z suplementacją nie należy przesadzać.

Zdrowie i uroda, czyli jak dba o siebie współczesna kobieta

W dzisiejszych czasach prawie każda kobieta jest dużo bardziej świadoma swego ciała niż bywały kiedyś nasze mamy czy babcie. Na topie jest naturalność, ale zdecydowanie nie wystarczy wstać rano, umyć zęby i wyjść z domu – taka kobieta w oczach innych jawi się raczej jako leniwa i niezadbana.

W niektórych budzi to oburzenie, inni zaś uważają makijaż i pielęgnację za coś najnormalniejszego w świecie.

Dzisiejsza kobieta wie przede wszystkim co to uroda, jak ją podkreślać lub nawet poprawiać i co najważniejsze jak dbać o siebie by na długo zachować młody wygląd. Pomagają jej w tym wszelkie produkty kosmetyczne jak np. tusze, kremy, pudry, korektory, jakaś odżywka do rzęs (np. Revitalash) itp.

KobietyNo właśnie – często zapominamy, że codzienna pielęgnacja jest niezwykle ważna – nie jest to zwyczajna fanaberia i wymysł firm kosmetycznych, które promują swoje produkty. Pielęgnacja jest również szalenie istotna i może znacząco wpłynąć też na nasze zdrowie i lepsze samopoczucie.

Kobiety aktualnie przykładają także dużą wagę do dbania o włosy, które są niewątpliwie wizytówką naszej osoby – zdrowe, lśniące pasma świadczą o dobrej kondycji ciała, dodają wdzięku i sprawiają, ze ogólna uroda znacznie się poprawia.

Technik dbania o włosy jest cała masa – począwszy od popularnego aktualnie olejowania po różnorakie płukanki, wcierki i maski zarówno te ze sklepu jak i te stworzone w zaciszu domowych z produktów znalezionych w kuchni.

Niemal co druga kobieta spotkana na ulicy posiada długie włosy, co większość mężczyzn uważa za niezwykle interesujące, a wręcz intrygujące.

Współczesna kobieta by zapewnić sobie zdrowie często sięga po naturalne i zdrowe jedzenie, uprawia sport i dba o linię. Ciało również dostaje swoją dawkę kosmetyków – zarówno twarz jak i cała skóra potrzebuje nawilżenia by zachować sprężystość i gładkość, a tym samym opóźnić proces starzenia.

Aktualnie praktycznie każda kobieta uważa również na swój wizerunek – owszem stosuje makijażowe sztuczki, ale z umiarem by nie wyglądać sztucznie. Z ulic na szczęście znikają już niestosowne krótkie spódniczki i zbyt wycięte dekolty, a zastępują je przemyślane stylizacje.

Moda na kwadratowe, nienaturalnie wyglądające tipsy i platynowy blond również dobiega końca. Kobiety zdają sobie sprawę, że kreowanie się na wyzywające osoby przyniosło by więcej szkód niż korzyści i za to należą się dla Pań duże brawa!

Rzucanie palenia z autopsji

Palenie papierosów co roku zabija około 4 milionów na świecie. Co z tego? Nigdy nie odstraszały mnie statystyki – wszak mój nauczyciel matematyki mawiał: „Istnieje kłamstwo, wielkie kłamstwo i istnieje statystyka.”

Podwyższanie cen również nie przynosi wielkiego efektu, może gdyby osiągnęły na prawdę groteskowy pułap, ale koncerny tytoniowe nigdy na to nie pozwolą. Co by się stało z wpływami z akcyzy?! Urośnie szara strefa, a ludzie i tak będą palić.

Europejczycy dokładają do światowego wyniku aż jedną czwartą. Zapewne przeżywają większą potrzebę niż w innych częściach globu. Stres w pracy, trudna sytuacja w domu. Możemy wynaleźć wymówek bez liku. Problemy towarzyszą człowiekowi przez całe życie, niezależnie na jakim kontynencie się mieszka. Świata nie zmienisz, ale możesz zmienić siebie.

Na rynku istnieje wiele wspomagaczy rzucania palenia. Najważniejsze to: nikotynowe plastry, tabletki (popularny Desmoxan) i e-papierosy. Testowałem e-papierosy – były skuteczne przez miesiąc. Jednak wina, że wróciłem do nałogu, leży po mojej stronie. Wystarczyła jedna zakrapiana impreza, żeby kupić paczkę. Gdy się już kupiło, to wypadałoby ją dokończyć.

Nie próbowałem zakładania plastrów, bo słyszałem o nich nieprzychylne opinie.

Pozostały tabletki. Zaskoczeniem dla mnie było, że podczas kuracji można palić, jednak należy systematycznie ograniczać ilość papierosów. W drugim tygodniu nie wypaliłem ani jednego. Nie czułem mocnego pociągu, lecz czegoś wyraźnie mi brakowało. Żułem gumy, dłubałem słonecznik, pojawiały się kolejne natręctwa.

Nie tęskniłem do puszczania dymka, bardziej do tego spokoju, który dawał papieros. Ważna w tej kuracji, jak i we wszystkich innych, jest silna wola. Mówiłem sobie: „Ha, mógłbym teraz zapalić, ale nie zrobię tego. Nie zrobię.” Po miesiącu mogłem odstawić tabletki.
Palenie jest wstrętne, to oczywiste.

Śmierdzący, gryzący dym, kaszel palacza, choroby płuc, czasem występujące zawroty głowy i zimne poty (gdy za dużo się napalisz). Jednak musi istnieć jakaś przyjemność, jakaś korzyść. Inaczej ludzie by tego nie robili i w ogóle nie zaczynali.

Papierosek pozwala na relaksującą przerwę, ironicznie pozwala na chwilę ‚odetchnąć’. Zastanowić się, zebrać myśli, bądź odpocząć od myślenia. Z czasem uzależniamy się od takiej właśnie przerwy, nałóg papierosowy jest, niebezpiecznym, ale dalej tylko dodatkiem.

Warto zamienić tę chwilę na spacer, rowerową przejażdżkę, bądź zacząć uprawiać jakiś sport. Ja pływam, dwa razy w tygodniu. Czasami w saunie, gdy oddycham duszącym, gorącym powietrzem, przypominam sobie okropny dym papierosowy.

W parnym pomieszczeniu czuję lekki ciężar na płucach, organizm się oczyszcza się z resztek nikotyny.

Boom na legginsy

W latach` 80 były na topie, ubierane w nie były dziewczynki, kobiety je także chętnie zakładały. Przy kiepskim zestawieniu strojów i dodatków można w nich wyglądać kiczowato, jednak gdy dobrze i odpowiednio dobierze się ze sobą wszystkie elementy ubioru, legginsy potrafią nadać ciekawy look.

Jako pierwsza założyła je w latach osiemdziesiątych Madonna, łącząc tym samym styl punkowy z popkulturą. Potem była moda na wszelkie ćwiczenia fizyczne, więc przydały się, bo były praktyczne zarówno do aerobiku jak i do joggingu.

Chętnie więc nosiły je w ówczesnych czasach takie gwiazdy jak: Grace Jones czy Jane Fonda. W latach dziewięćdziesiątych zapomniano o nich. Dopiero wielki boom nastąpił na przełomie 2007/08 roku jako wyraz indywidualizmu i bunt przeciwko płynięciu z prądem w modzie.

O to rodzaje legginsów: najchętniej kupowane są z bawełny z lekką domieszką lycry czy streczu. Ostatnio modne są te, które są wykonywane z imitacji lakierowanej skóry czy z lateksu.

Jest to tzw. wet look, czyli wygląda się w nich jakby ktoś został oblany wodą. Natomiast kierując się kolorem, mamy całą paletę barw od spokojnych, stonowanych, bo wyraźne, wręcz krzykliwe kolory.

Wzory także są rozmaite: w kwiatki, geometryczne, są i paski, prążki, drukowane, dziergane. Występują też i motywy zwierzęce, np. cętki. Na pewno każda kobieta wybierze coś dla siebie.

Musi tylko pamiętać, żeby dobrze dopasować legginsy do swojej figury. Nie należy ich także traktować jako spodni. Powinny być raczej akcentem do całego stroju, a nie jego motywem głównym.

Kobiety o masywnych nogach powinny zrezygnować z jasnych kolorów, odpowiednie będą więc dla nich czarne. Natomiast osoby niskie nie powinny kupować zbyt długich- mogą optycznie skrócić nogi.

W połączeniu z krótką bluzkę nadają się tylko na aerobik, natomiast najbardziej odpowiednie dla nich są długie bluzki, długie swetry i tuniki. Legginsy też będą dobrze współgrały z krótką sukienką. Warto więc znów je mieć na sobie, jak w latach osiemdziesiątych. Moda przecież wraca co kilka lat.

Odchudzanie bez efektu jojo

Odchudzanie bez efektu jojo nie musi być żmudnym i długotrwałym procesem, jeśli tylko zaplanujemy, w jaki sposób chcemy dojść do upragnionej wagi i będziemy trzymać się tego planu. Liczmy się jednak z faktem, że będzie to wymagać od nas dużo wysiłku, wyrzeczeń i przede wszystkim cierpliwości.

Czym jest efekt jojo? Jeśli po zakończeniu diety redukcyjnej, podczas której stracimy nadmiar kilogramów powrócimy do dawnych nawyków żywieniowych, możemy liczyć się z tym, że utracona masa ciała zacznie stopniowo powracać. Mówimy wtedy o efekcie jojo.

Jak uniknąć efektu jojo?

Najważniejsza jest systematyczność, dużo silnej woli i samozaparcia. Klucz do sukcesu to zbilansowana i przemyślana dieta oraz regularna aktywność fizyczna, która stanie się dla nas codziennością.

Odchudzanie bez efektu jojoOdchudzanie bez efektu jojo jest możliwe, jeśli z nowego sposobu odżywiania, który najlepiej pomoże nam dobrać dietetyk, uczynimy niezmienny, codzienny rytuał. Warto pić herbaty ziołowe luz zażywać suplementy, które poprawiają przemianę materii.

Jednak niech będą to dobre i sprawdzone suplementy a nie tabletki typu Vita Slim Proactive, które mają nas niby odchudzić 17 kg w miesiąc.

Nie musimy jednak do końca życia wyrzekać się ulubionych potraw – wystarczy zapoznać się ze zdrowszymi, mniej kalorycznymi zamiennikami tuczących produktów i przekąsek np. słodycze możemy zastąpić owocami, które również zawierają cukier, jednak jest on znacznie łatwiej trawiony przez organizm.

Bardzo ważne jest śniadanie, które jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia – powinno dostarczyć nam energii oraz ograniczyć chęć podjadania. Słodkie soki i napoje gazowane zamieniamy na wodę, której wypijamy ok. 1,5-2 l dziennie. Wyrabiamy sobie nowe nawyki, których trzymamy się bez żadnych odstępstw.

Równie ważna jest jak najczęstsza aktywność fizyczna. Nie musimy od razu iść na siłownię – wystarczy zamienić samochód na rower lub spacery. Odchudzanie będzie prostsze, jeśli polubimy ruch i regularne zażywanie go stanie się dla nas normalne.

Ćwiczenia sprzyjają zachowaniu zdrowej i szczupłej sylwetki a są wręcz niezbędne jeśli chcemy zrzucić nadmiar kilogramów. Wybierzmy więc aktywność która sprawia nam najwięcej przyjemności – będziemy mieli wtedy dodatkową motywację i satysfakcję z jej uprawiania.

Jeśli zachowamy wszystkie zasady zdrowego odżywiania, przestanie męczyć nas ciągła ochota na zjedzenie czegoś kalorycznego a nowe nawyki żywieniowe staną się sposobem na życie – odchudzanie bez efektu jojo nie będzie dla nas wyzwaniem.